Olemme mukana Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen –kampanjassa,
jossa kannustetaan ostamaan kotimaisia tuotteita, ja siten tukemaan suomalaista työtä.
– Suomalaisena perheyrityksenä haluamme olla mukana tukemassa suomalaista työtä ja
yhteiskuntaa, sanoo Weekend Snacks Oyn toimitusjohtaja Börje Norrgård.
Suomalaisten tilanteet ovat tällä hetkellä erilaisia, mutta jokainen voi olla osa hyvän ketjua ja tehdä
mahdollisuuksiensa mukaan valinnan suomalaisen työn puolesta, joten kaikilla valinnoilla on merkitystä.
Kampanjayhteistyön kantava teema ”Ole osa hyvän ketjua” tekee kaikista toimijoista, eli
tavarantoimittajista ja valmistajista aina kuluttajiin ja ostajiin saakka aktiivisia toimijoita yhteisen kriisin
ratkaisussa. Jokainen ketjun osa on tärkeä.
– Tämä yhteistyö hakee voimansa koronakriisin aikana esiin nousseesta yhteisöllisyyden tunteesta ja
suomalaisten auttamisen halusta. Ostamalla työtä Suomeen välittää myös niistä ihmisistä, jotka
tekevät suomalaista työtä. Nyt tarvitaan kaikki toimimaan hyvän asian puolesta, Suomalaisen Työn
Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala korostaa.
Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen on Suomalaisen Työn Liiton, K-ryhmän, Ruokatieto yhdistys ry:n
ja Kotimaiset kasvikset ry:n sekä yritysten yhteisviestintäkampanja suomalaisen työn puolesta. Se
kannustaa suomalaiset ostamaan suomalaisia elintarvikkeita, käyttötavaroita sekä rakentamisen ja
talotekniikan tuotteita. Kampanjan aihetunnisteet ovat: #oleosahyvänketjua ja #ostatyötäsuomeen. Lisäksi
merkkien aihetunnisteet ovat: #Avainlippu #DesignfromFinland #hyvääsuomesta #puhtaastikotimainen
Weekend Snacks Oy on länsirannikolla Kaskisissa toimivat perheyritys, jonka tuotefilosofia on jo
kahdenkymmenen vuoden ajan perustunut tuotteiden hyvään makuun. Rapeat naposteltavat valmistetaan
Suomessa – hyvistä raaka-aineista, ketterästi ja asiakkaiden toiveita tarkasti kuunnellen.
Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ
menestyy. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä ja vaikuttaa ostopäätöksiin, jotta
työpaikat säilyvät ja uusia syntyy. www.suomalainentyo.fi